En kvalitativ marknadsundersökning ger information och insikter som gör
det enklare och tryggare för dig att fatta rätt beslut. Det kan handla om
input till utveckling av en ny produkt eller tjänst. Input inför en förändring
av något slag. Eller det kan handla om att du vill veta mer om vilken bild
dina kunder eller användare har av dig i förhållande till dina konkurrenter.
Vilja Veta genomför skräddarsydda kvalitativa marknadsundersökningar – djupintervjuer och fokusgrupper – som går på djupet och ger uttömande
svar på frågor som vad, hur, varför och på vilket sätt?
Vi träffas för en brief och du berättar vad du vill ha hjälp med. Syfte, mål, målgrupp och metod diskuteras.
Vilja Veta utformar sedan den frågeguide som moderatorn kommer att använda som underlag i samtalet eller diskussionen. Rekrytering av respondenter genomförs i samarbete med ett erfaret rekryteringsföretag.
När undersökningen sedan är genomförd, sammanställs och analyseras materialet och presenteras ofta såväl muntligt som skriftligt.
Vilja Veta samarbetar med olika företag och går av och till in som underkonsult åt andra undersökningsföretag som t ex Novus, TNS Sifo, Position Research och GfK.
Jag har arbetat i reklambyråbranschen, därefter med marknadsunder-sökningar i många år och efter en längre tid som anställd, driver jag sedan
sex år Vilja Veta.
Jag har bland annat studerat beteendevetenskapliga ämnen och har en fil.kand i information, språk och kommunikationssociologi från Lunds Universitet. Under åren har jag vidareutbildat mig inom reklam och marknadsföring samt inom projektledning och konsultmetodik.
anette@viljaveta.se • 0706-300 306
design & webbproduktion epafi
Copyright @ All Rights Reserved